Eventos

Mai
27
Seg
2013
European Libraries Automatisation GroupEuropean Libraries Automatisation Group @ Ghent University Library
Mai 27_Mai 31 todo o dia

ELAG is the annual conference of the European Libraries Automation Group.

ELAG is Europe’s premier conference on the application and development of information technology in libraries and documentation centres. The annual ELAG (European Library Automation Group) Conference expects over 200 participants from all over the world (mainly library and IT professionals and researchers).

This year’s tag line will be ‘Inside Out Library’: while ELAG 2013 will still be focused on specific, library related IT issues, we want to expand the aim and target audience by addressing innovative topics such as Open Access. ELAG 2013 will also host two pre-conferences: THATCamp, which focuses on researchers in the digital humanities, and an OpenAIRE workshop.

ELAG 2013, the 37th ELAG conference, will take place in Ghent, Belgium from May 28th until May 31st 2013.

Contact : info@elag2013.org
www.elag2013.org

ELAG is the annual conference of the European Libraries Automation Group.

ELAG 2013, the 37th ELAG conference, will take place in Ghent, Belgium from May 28th until May 31st 2013.

ELAG is Europe’s premier conference on the application and development of information technology in libraries and documentation centres. The annual ELAG (European Library Automation Group) Conference expects over 200 participants from all over the world (mainly library and IT professionals and researchers).

This year’s tag line will be ‘Inside Out Library’: while ELAG 2013 will still be focused on specific, library related IT issues, we want to expand the aim and target audience by addressing innovative topics such as Open Access. ELAG 2013 will also host two pre-conferences: THATCamp, which focuses on researchers in the digital humanities, and an OpenAIRE workshop.

Contact : info@elag2013.org

www.elag2013.org

Out
22
Ter
2013
Webinar: Da utopia à realidade: reflexões sobre os desenvolvimentos recentes do Open Access
Out 22@10:00_11:00

Eloy Rodrigues, Diretor dos Serviços de Documentação da Universidade do Minho

Identificação e reflexão sobre os recentes desenvolvimentos nacionais e internacionais do movimento pelo Acesso Aberto à literatura científica.

Destinatários:

Responsáveis de instituições de investigação e ensino superior, investigadores, gestores de repositórios e profissionais de informação.

Programa:

11h00 – Da utopia à realidade: reflexões sobre os últimos desenvolvimentos internacionais do Open Access, Eloy Rodrigues
11h40 – Perguntas e respostas

Mais informações:

Gabinete de Projetos Open Access – Serviços de Documentação da Universidade do Minho, telefone: 253604983, e-mail: openaccess@sdum.uminho.pt (consulte a apresentação do webinar em PDF).

Inscrições:

[contact-form-7 id=”2362″ title=”Inscrição no Webinar Open Access”]

Out
24
Qui
2013
Webinar: O contributo do RCAAP para a melhoria da comunicação da ciência em PortugalWebinar: O contributo do RCAAP para a melhoria da comunicação da ciência em Portugal
Out 24@10:00_11:00

Sessão de apresentação de dados, indicadores e processos desenvolvidos no âmbito do projeto RCAAP que contribuíram para a melhoria da comunicação de ciência em Portugal e o seu contributo para a disponibilização cada vez maior de trabalhos científicos em acesso aberto para toda a comunidade.


Webinar desenvolvido no âmbito das atividades da Open Access Week do Gabinete de Projetos Open Access da Universidade do Minho.

Destinatários:

Investigadores, gestores de projetos, gestores de repositórios, administradores de ciência e profissionais de informação que pretendam conhecer a evolução e o impacto do projeto RCAAP.

Programa:

11h00 – Apresentação do projeto RCAAP: génese do projeto, João Moreira (FCT)

11h15 – Contributos do projeto RCAAP para a comunicação da ciência em Portugal, José Carvalho

11h40 – Perguntas e respostas

Mais informações:

Gabinete de Projetos Open Access – Serviços de Documentação da Universidade do Minho, telefone: 253604155, e-mail: jcarvalho@sdum.uminho.pt (consulte a apresentação do webinar em PDF).

Inscrições:

[contact-form-7 id=”2360″ title=”Inscrição no Webinar RCAAP”]

Out
25
Sex
2013
Webinar: Diretrizes Open Access da Comissão Europeia para projetos de investigação científicaWebinar: Diretrizes Open Access da Comissão Europeia para projetos de investigação científica
Out 25@10:00_11:00

Sessão de esclarecimento online para apresentar e clarificar as condições de publicação Open Access da Comissão Europeia que exigem que o investigador disponibilize em acesso aberto as publicações que resultem de investigação financiada pela União Europeia.

Webinar desenvolvido no âmbito das atividades de disseminação do projeto OpenAIREplus – Infraestrutura Open Access para a Investigação na Europa (www.openaire.eu), com o objetivo de apoiar os investigadores no cumprimento das condições Open Access no âmbito do 7º Programa Quadro, e apresentar as principais orientações para o programa Horizonte 2020.

Destinatários:

Investigadores, gestores de projetos, administradores de ciência e profissionais de informação que colaborem, participam ou pretendem participar em projetos com financiamento da Comissão Europeia, particularmente no âmbito do 7º Programa Quadro e do Conselho Europeu de Investigação.

Programa:

11h00 – Políticas de Acesso Aberto na Europa: o papel dos agentes financiadores da ciência, Eloy Rodrigues

11h15 – Cumprimento das condições Open Access da Comissão Europeia: o papel da infraestrutura OpenAIRE (Open Access para a Investigação na Europa), Pedro Príncipe

11h40 – Perguntas e respostas

Mais informações:

Gabinete de Projetos Open Access – Serviços de Documentação da Universidade do Minho, telefone: 253604983, e-mail: pedroprincipe@sdum.uminho.pt (consulte a apresentação do webinar em PDF).

INSCRIÇÕES:

[contact-form-7 id=”936″ title=”Inscrição no Webinar OpenAIRE (1ª sessão)”]

Fev
26
Qua
2014
Webinar OpenAIRE sobre o Repositório ZENODOOpenAIRE webinar on ZENODO: Research. Shared @ webinar
Fev 26@14:00_15:00

O projeto OpenAIREplus promove na próxima quarta-feira, 26 de fevereiro (14h00-15h00), um webinar aberto sobre o Repositório ZENODO (www.zenodo.org) com Lars Holm Nielsen do CERN . Será realizada uma apresentação de cerca de 20 minutos para fornecer uma visão geral do ZENODO, focando particularmente os novos recursos. Mais informação no portal OpenAIRE em http://www.openaire.eu/en/component/content/article/9-news-events/517-openaire-webinar-on-zenodo-research-shared.

 

ZENODO (http://zenodo.org/) is a new simple and innovative service that enables researchers, scientists, EU projects and institutions to share and showcase multidisciplinary research results (data and publications) that are not part of existing institutional or subject-based repositories.

Webinar Details

Title: OpenAIRE webinar on ZENODO: Research. Shared

Date:  Wednesday, February 26, 2014

Duration: 15.00 – 16.00 CET / 09.00 – 10.00 AM EST / 14.00 – 15.00 GMT

How to register

To register your interest in attending the workshop, please email iryna.kuchma [at] eifl.net as soon as possible with the following information:

  • your name
  • your email address
  • your job title, institution and country

How you participate: once your place is confirmed, you will receive a URL and password for the session.

All you will need is an internet-connected computer with sound (and maybe headphones if you are in a busy room).

To check if your computer will be able to access the session successfully, please go to: www.instantpresenter.com/systemtest

Mar
3
Seg
2014
SPARC Open Access Meeting 2014 @ Kansas City, Missouri
Mar 3_Mar 4 todo o dia

Washington, DC – The Scholarly Publishing and Academic Resources Coalition (SPARC) is pleased to announce panel topics and to invite participants to register for the Spring event set to take place in Kansas City, Missouri on March 3-4, 2014.

The past year has seen growing momentum on many fronts of the movement towards “open”. Advances in the areas of open access, open data, and open educational resources have grown exponentially since the last SPARC Open Access Meeting was convened in 2012. As this push for greater openness continues, these three fronts are converging in interesting and potentially transformative ways. Join us as leaders from the library community, academia, industry, student community, and other research avenues discuss how open access, open data, and open educational resources are intersecting, and the impact this convergence will have on research and discovery. The meeting is designed to emphasize collaborative actions that stakeholders can take to positively impact publishing, policy, digital repositories, author rights, and licensing.

+ info: http://www.sparc.arl.org/events/oa1

View the Program Committee. To receive updates, join the SPARC Open Access Forum.

Abr
14
Ter
2015
COAR-SPARC Conference 2015 – Connecting research results, bridging communities, opening scholarship @ Reitoria da Universidade do Porto, Portugal
Abr 14@8:30_Abr 16@17:30
COAR-SPARC Conference 2015 – Connecting research results, bridging communities, opening scholarship @ Reitoria da Universidade do Porto, Portugal | Porto | Porto | Portugal

COAR and SPARC are delighted to announce their upcoming joint conference, Connecting Research Results, Bridging Communities, Opening Scholarship on April 15th and 16th in Porto, Portugal. Registration is now open!

Click here to register for the 2015 COAR-SPARC Conference

Co-hosted by the Scholarly Publishing and Academic Resources Coalition (SPARC) and the Confederation of Open Access Repositories (COAR), the meeting will offer a thought-provoking program with dynamic speakers from around the world to discuss the opportunities and challenges for libraries in a world of open science and open content, provide a valuable opportunity for participants to make connections, and learn best practices from colleagues around the world.

The conference is deliberately structured to deliver both an overview of the most important policy and philosophical developments as well as pragmatic sessions to help participants become more effective in their roles on a day-to-day basis. Featured keynote speakers include:

• John Wilbanks, Chief Commons Officer, Sage Bionetworks
• Dominique Babini, Coordinator of Open Access Projects, CLACSO

The intended audience for the conference are library directors, librarians and repository managers, researchers, university administrators, funding agencies, and students.

Space is limited, so please register early! 100 places are reserved for COAR and SPARC members.

The early bird conference rates if you register before March 13, 2015:

• €55.50 EUR for COAR and SPARC members (approximately $65 US)
• €105.50 EUR for non-members (approximately $120 US)

After March 13, 2015

• €80.50 EUR for COAR and SPARC members (approximately $92 US)
• €105.50 EUR for non-members (approximately $120 US)

Please visit the SPARC and COAR websites for more details and to register for the conference.

The conference will offer a poster session. Posters can be submitted while registering for the conference or emailed to Maxie Putlitz at putlitz@sub.uni-goettingen.de by March 13, 2015.

Abr
8
Qui
2021
Webinar PUB IN
Abr 8@11:00_12:00

A Reestruturação da Revista Conservar Património no SARC Liht

Objetivo: partilhar a experiência de adesão da revista Conservar Património no serviço SARC Light. Inicialmente disponível no website da Associação Profissional de Conservadores-Restauradores de Portugal, a revista integrou o serviço SARC Light e viu-se confrontada com uma série de novos desafios para a qual foi necessária uma adaptação e um plano estratégico. Desde a definição de um novo URL, à importação do histórico, à definição de novas políticas ou reformulações da revista, muito houve para decidir!

✔Inscrições gratuitas mas obrigatórias: https://bit.ly/3ft2W6F ✔ Mais infos: https://bit.ly/31w2egK